جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

طب سنتی در درمان زگیل

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸ ق.ظ

- یکی از ساده ترین راههای درمان زگیل پوستی و میخچه، قرار دادن  سیر له شده بر روی زگیل یا میخچه، دو تا سه بار در هفته  و یا تا زمان خوب شدن زگیل یا میخچه   هر بار  به مدت نیم ساعت است. معمولا بعد از دو تا سه بار انجام این عمل، زگیل  و یا میخچه کاملا خوب می شود.

2- یکی دیگر از روشهای تجربه شده که سریعا زگیل را بهبود می بخشد؛ مالیدن  شیره ی برگ درخت انجیر  بر روی زگیل است. در این روش؛ یک عدد برگ انجیر را از درخت جدا کرده و شیره ی سفید بیرون زده از انتهای برگ انجیر را مستقیما بر روی زگیل قرار می دهیم. در خیلی از موارد؛ حتی یک بار استفاده از این روش به از بین رفتن کامل زگیل می انجامد ولیکن درباره بسیاری از زگیلها؛ این عمل می بایست چند بار و تا زمان از بین رفتن کامل زگیل تکرار شود.

 3- روش دیگر متداول برای از بین بردن زگیلهای دست و اندامها؛ استفاده از محلول نمک بسیار غلیظ است. به این صورت که دست یا اندامی که بر روی آن زگیل مشاهده می شود را شسته و سپس در محلول اشباع نمک در آب نسبتا  داغ، آن اندام را لااقل بیست دقیقه تا نیم ساعت نگه می داریم. با تکرار هر روزه ی این عمل، پس از چند روز، زگیل پوستی کاملا خوب می شود.

4- در صورت بروز زگیل بر روی پوست صورت؛ به دلیل عدم امکان استفاده از روش بالا برای بهبود زگیل، از قرار دادن خمیر نمک بر روی زگیل استفاده می شود. این روشی ساده است که معمولا به صورت متداول برای از بین بردن جوشهای چرکی صورت نیز به صورت زیر به کار می رود:

نمک و بالاخص نمک دریایی  از مواد طبی خانگی و در دسترس است که علاوه بر کارایی های مختلف نظیر تاثیر در درمان زگیل،؛  می تواند کمک کند تا باکتری های موجود در جوش های چرکی کشته شوند و منافذ پوستی پاکیزه بمانند. به این منظور کمی نمک دریایی را برداشته و مقداری آب جوش بر روی آن بریزید تا خمیری شکل شود. پس از آنکه خمیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید مقداری ازاین خمیر را بر روی جوش یا زگیل قرار دهید. در مورد جوشها صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس محل را با آب بشویید.  این عمل باعث کشته شدن باکتری ها شده و اجازه نمی دهد تا جوش چرکی در صورتتان اثر و لکه ای باقی گذارد. می توانید  با چسب کوچک ضد حساسیتی خمیر نمک را بر روی جوش تثبیت کنید.ولی در صورت عدم امکان پانسمان، چه در مورد جوشها چه در مورد زگیلها؛این مدت حداقل باید بیست دقیقه تا نیم ساعت در روز باشد.

5- استفاده از خمیر نمک با عسل  به دلیل امکان مدت زمان بیشتری که عسل می تواند نمک را بر روی جوش   نگه داشته و باعث تاثیر گذاری بیشتر نمک بر ضایعه شود؛ موثر تر به نظر می رسد. به این منظور کمی نمک را با عسل ترکیب کرده و با چسب زخم بر روی زگیل پانسمان کنید. 

اگر امکان پانسمان محل وجود نداشت، باز هم استفاده از همین روش خمیر نمک، بالاخص  نمک دریایی بعلاوه کمی عسل  به مدت چند روز و هر بار بیست دقیقه تا نیم ساعت، بر روی زگیل، می تواند باعث از بین رفتن زگیلها شود. البته باز هم توصیه می شود که این خمیر را بر روی محل زگیل پانسمان کنید تا مدت بیشتری بر روی آن باقی بماند و روند درمان را تسریع کند.

بعلاوه، استفاده از خمیر نمک و عسل  بر روی پوست و محل رویش موهای زائد، بعد از اپیلاسیون و از ریشه بیرون کشیدن موهای زائد صورت، به مرور منجر به از بین رفتن موهای زائد صورت و پوست می شود.

6- در کتاب دائره المعارف بزرگ طب اسلامی-مرحوم آیه الله ممصطفی نورایی آمده که ضماد گوشت اردک باعث بهبود زگیل می شود.

7- یکی دیگر از روشهای ساده و موثر در درمان زگیل، استفاده از ترکیب سرکه سیب و دارچین، به عنوان محلول شستشوی زگیل و یا به صورت پانسمان بر روی زگیل است.

جهت استفاده از این روش، می توان مقداری سرکه سیب و دارچین را بر روی پنبه ریخته و با چسب زخم بر روی زگیل پانسمان کرد. و همچنین از محلول سرکه سیب و دارچین  روزی چند بار برای شستشوی زگیل استفاده کرد.

8- یکی از راههای موثر در درمان میخچه، پانسمان یک برش از گوجه فرنگی بر روی محل میخچه است. در این روش، شب قبل از خواب، یک برش گوجه فرنگی را بر روی میخچه قرارداده و محل را پانسمان می شود  و برای جلوگیری از آلوده شدن بستر با آب گوجه، پای مبتلا به میخچه را با نایلون فریزری بسته و جوراب می پوشند. در صورت امکان یک روز یا یک و نیم روز این پانسمان را بر روی محل میخچه نگه می دارند و یا اینکه در طول روز پانسمان را باز کرده ولیکن تا زمان رهایی از میخچه، هر شب موقع خواب این پانسمان را با یک تکه گوجه فرنگی جدید، تکرار می کنند. این یکی از روشهای بسیار موثر در ازبین بردن خیلی سریع میخچه ، بسته به بدن  فرد در عرض یک و نیم روز تا  کمتر از یک هفته است.

9- در کتاب قانون ابن سینا در خواص سیاه دانه آمده که "روغن سیاه دانه زگیل ها و خالها را زدوده و در درمان لکه های سفید و پیسی موثر است." برای این منظور می توانید مقداری روغن سیاه دانه را بر روی پنبه ریخته و با چسب زخم، محل زگیل را پانسمان کنید و تا زمان خوب شدن کامل زگیل، این پانسمان را هر روز عوض کنید. 

10- می توانید از پانسمان سرکه و پودر سیاه دانه برای از بین بردن زگیلها و جوشهای عفونی و چرکی استفاده کنید. 

11- راه دیگر که در منابع طب سنتی به آن اشاره شده خیساندن پوست دو عدد لیمو ترش تازه در ترکیب سرکه قوی به مدت هشت روز  است . بعد از گذران این زمان، روزی دوبار پوستهای خیس خورده لیمو  را بر روی زگیلها بمالید.

 

تالیف و گردآوری:

راشین گوهرشاهی

پژوهشگر حوزه سلامت و محیط زیست

نظرات  (۲)

  • حمید رضا
  • سلام اقا محمد گل میشه راجب درمانی که میدونی توضیح بدی مختصرم حتی شده که همه دوستان هم بتونن استفاده کنن یا کلا بگی سیستم به چه صورته  ممنونم ازشما

    بچه ها یه گروه برای زگیل و تبخال زدیم عضو بشید تا از تجربه هم استفاده کنیم

     

    https://t.me/+Gobb_4g4A_9lNWY0

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی