جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در مورد علت وستیبولار پاپیلوماتوز و اهمیت بالینی آن هنوز اختلاف نظر وجود دارد. در گذشته آن را ناشی از عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی می دانستند، اما در خیلی از مطالعات فقط رابطه خیلی ضعیفی بین ویروس HPV و وستیبولار پاپیلوماتوز یافته اند. امروزه وستیبولار پاپیلوماتوز را یک گونه طبیعی از بافت پوششی ناحیه تناسلی خارجی زنان می دانند و در مورد شیوع آن در زنان آمار متعددی از ۱ تا ۳۳ درصد در مطالعات مختلف ذکر شده است.
از آنجایی که وستیبولار پاپیلوماتوز ظاهری شبیه به زگیل دارد لذا اغلب با زگیل تناسلی اشتباه می شود و منجر به درمان های غیر ضروری و ایجاد نگرانی و استرس زیاد در زنان و همسران شان می شود. لذا آشنایی پزشک با این ضایعه طبیعی بافت پوششی ناحیه خارجی دستگاه تناسلی زنان ضروری است. وستیبولار پاپیلوماتوز را می توان مشابه با پاپول های مرواریدی پنایل در مردان دانست.

 

 

وستیبولار پاپیلوماتوز معمولا ۱ تا ۲ میلی متر بوده و صورتی رنگ و هم رنگ مخاط بافت مجاور می باشد. این ضایعات انگشتی مانند، نرم و قرینه بوده یا بصورت خطی هستند و علامتی ایجاد نمی کنند و با گذشت زمان ثابت می مانند. آن ها ممکن است لب های کوچک و دهانه ورودی واژن را در وسعت های متغیری بپوشانند. این ضایعات ممکن است شبیه زگیل تناسلی باشند ولی در وستیبولار پاپیلوماتوز، معمولا پایه و قاعده هر پاپول از پاپول های اطراف جدا می باشد بر خلاف زگیل تناسلی که برجستگی های رشته مانند در ناحیه قاعده به هم متصل می شوند و ضایعات محدود نیستند. با استفاده از اسید استیک ۵% باعث سفید شدن زگیل تناسلی می شود در صورتیکه رنگ ضایعات در وستیبولار پاپیلوماتوز بدون تغییر باقی می مانند. در صورت باقی ماندن هر گونه شک بالینی در تشخیص، با نمونه برداری می توان تشخیص را قطعی کرد.
منبع:
https://www.drjabbari.com/1518/%D9%8...3%D9%84%DB%8C/

نظرات  (۱)

خوب اینی که میگید پاپیوماتوز همون زیگیل تناسلی هست آیا؟؟؟من سه سال پیش از همسرم گرفتم درمان نکردم ولی همین شکل خطی هست هم رنگ صورتی  کمرنگ و بعد سه سال ثابت مونده و نرفته ازمایش دادم نوع شش هست الان بعد سه سال تو گلوم احساس توده دارم همش ترس دارم که نکنه زگیل باشه سه تا دکتر رفتم گفتن چیزی نیست ولی خوب داخل گلوم احساس ناراحتی دارم نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی