جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

دانستنی های واکسن زگیل تناسلی

شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۳ ق.ظ

دانستنی های واکسن زگیل تناسلی
برای چه کسانی واکسن توصیه می شود؟
جواب: همه بچه های ۱۱ یا ۱۲ سال بایستی ۳ نوبت واکسن زگیل تناسلی را دریافت کنند. دختران و پسران جوان نیز که در این سن واکسن نزده اند نیز بایستی واکسن بزنند. زنان تا سن ۲۶ سالگی و مردان تا سن ۲۱ سالگی می توانند واکسن بزنند. در مردان هم جنس باز و مردانی که نقص سیستم دفاعی دارند (مثل مبتلایان به HIV) نیز تا سن ۲۶ سالگی می توانند واکسن بزنند. چرا واکسن در سنین جوانی توصیه می شود؟
جواب: برای اینکه واکسن زگیل تناسلی اثربخش باشد بایستی قبل از آنکه شخص در معرض HPV قرار گیرد تزریق شود. دلیلی وجود ندارد تا صبر کنیم و زمانی که فرد می خواهد فعالیت جنسی را شروع کند واکسن را تزریق کنیم. در آمریکا در همان سنین نوجوانی هر سه نوبت واکسن زده می شود یعنی قبل از اینکه هر گونه فعالیت جنسی شروع شود و فرد در معرض HPV قرار گیرد. همچنین واکسن زگیل تناسلی پاسخ ایمنی بیشتری در ابتدای سنین نوجوانی نسبت سنین بالاتر نوجوانی و دوران جوانی ایجاد می کند آیا واکسن درکسی که تجربه فعالیت جنسی داشته است نیز موثر است؟
جواب: حتی اگر کسی فعالیت جنسی داشته است هنوز می تواند واکسن بزند. اگرچه عفونت HPV معمولا می تواند بعد از اولین تماس جنسی نیز رخ دهد، ولی ممکن است همه یا هیچکدام از انواع HPV که در واکسن موجود است به شخص منتقل نشده باشد. لذا احتمال دارد همه زنان و مردان در گروه سنی ذکر شده در بالا تا حدودی توسط واکسن محافظت شوند.

آیا پسرها هم بایستی واکسن بزنند؟
جواب: بله. این واکسن پسران را ازابتلای به انواع HPV که می تواند باعث سرطان گلو، آلت تناسلی و مقعد شود محافظت می کند. واکسن همچنین از ابتلای پسران به زگیل تناسلی پیشگیری می کند. وقتی پسران واکسن می زنند، احتمال کمتری دارد تا HPV را به شریک جنسی فعلی یا آتی خود منتقل کنند. چگونه واکسن HPV بخوبی کار می کند؟
جواب: واکسن زگیل تناسلی بسیار عالی عمل می کند. مطالعات بالینی نشان داده اند که واکسن نزدیک به ۱۰۰% بر علیه ضایعات پیش بدخیمی، و در مورد گارداسیل ۴ و ۹، بر علیه زگیل تناسلی محافظت ایجاد می کند. از سال ۲۰۰۶ که واکسن HPV توصیه شد، عفونت با HPV در دختران نوجوان در آمریکا ۵۶% کاهش یافت. تحقیقات همچنین نشان داده که حتی دختران نوجوان کمتری به زگیل تناسلی مبتلا شده اند. در دیگر کشورها مثل استرالیا که جمعیت بیشتری را تحت پوشش واکسن قرار داده است، واکسن HPV تعداد موارد ضایعات پیش بدخیمی در زنان جوان آن کشور را کاهش داده است. همچنین، از زمانی که زدن واکسن در استرالیا معرفی شده است زگیل تناسلی بطور قابل توجهی در زنان و مردان جوان کاهش یافته است. چه مدت زمانی واکسن HPV محافظت ایجاد می کند؟
جواب: محافظت ایجاد شده توسط واکسن HPV طولانی مدت است. اطلاعات بدست آمده از مطالعات بالینی و تحقیقات در حال انجام نشان می دهند که نقش محافظتی واکسن HPV حداقل برای ۱۰ سال در بدن می ماند بدون آنکه از اثربخشی آن کاسته شود. هیچ مدرکی دال بر این که توانایی محافظتی واکسن HPV با گذشت زمان از بین خواهد رفت وجود ندارد.
واکسن زگیل تناسلی
آیا واکسن زگیل تناسلی نیاز به دوز یادآور دارد؟
در حال حاضر در آمریکا، ۳ دوز واکسن HPV در یک دوره زمانی ۶ ماهه تجویز می شود، و دوز یادآور دیگری توصیه نمی شود. مانند همه واکسن ها، واکسن HPV بطور دائم پایش می شود تا از اثربخشی و بی خطر بودن آن اطمینان حاصل شود. اگر بین نوبت های تزریق فاصله زیادی بیفتد آیا بایستی که زدن واکسن را مجددا از ابتدا شروع کرد؟
توصیه می شود که هر ۳ دوز واکسن HPV در یک دوره ی ۶ ماهه تزریق گردد، دوز دوم بایستی یک تا دو ماه بعد از دوز اول، و دوز سوم را شش ماه بعد از دوز اول تزریق کرد. با اینحال، اگر فاصله بین نوبت های تزریق بیش از این طول کشید، نیازی به شروع مجدد واکسیناسیون از ابتدا نیست. حتی اگر ماه ها یا سال ها از نوبت قبلی گذشته باشد، دوره واکسیناسیون بایستی تکمیل شود. چطور بدانیم که واکسن زگیل تناسلی بی خطر و ایمن هست؟
همه واکسن های مورد استفاده در آمریکا قبل از آنکه توسط اداره غذا و داروی آریکا (FDA) مجوز خود را دریافت کنند بایستی سال ها مورد آزمایشات وسیع ایمنی قرار گیرند. در زمان استفاده نیز بصورت دائم از نظر بی خطری و اثربخشی پایش می شوند. هر دو نوع واکسن HPV، گارداسیل و سرواریکس، در حال حاضر از نظر هرگونه واقعه ی ناخواسته پایش می شوند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) از سه سامانه برای پایش و ارزیابی ایمنی واکسن بعد از دریافت مجوز استفاده می کند. مطالعات متعددی برای تعیین ایمنی و بی خطر بودن واکسن HPV انجام شده است. با اینحال، هیچ نگرانی ایمنی جدی در این مطالعات به اثبات نرسیده است. یافته های مطالعات ایمنی واکسن HPV با مطالعات ایمنی دیگر واکسن ها، از جمله واکسن dap و واکسن مننگوکوک مشابه است. در سال هایی که مطالعات ایمنی واکسن HPV و پایش آن انجام شده است یعنی از زمانی که واکسن در سال ۲۰۰۶ مجوز گرفته است، هیچ نگرانی ایمنی جدی به دلیل استفاده از واکسن HPV مشاهده نشده است.

عوارض واکسن زگیل تناسلی چیست و میزان بروز این عوارض به چه میزان است؟
جواب: چندین عارضه ی خفیف تا متوسط در اثر تزریق با این واکسن شناخته شده است. این مشکلات طولانی مدت نبوده و خودبخود برطرف می شوند. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • واکنش های ناحیه تزریق در دست شامل:
    • درد ( حدود ۸ نفر از هر ۱۰ نفر)
    • قرمزی و تورم (حدود ۱ نفر از هر ۴ نفر)
  • :
    • تب خفیف (۳۷٫۷ درجه سانتیگراد) (حدود ۱ نفر از هر ۱۰ نفر)
    • تب متوسط (۳۸٫۸ درجه سانتیگراد) (حدود ۱ نفر از هر ۶۵ نفر)
  • دیگر عوارض:
    • سردرد (حدود ۱ نفر از هر ۳ نفر)


بروز حالت غش و علائم مختصر و کوتاه مرتبط با آن (مثل حرکات لرزشی بدن) ممکن است بعد از هر اقدام و روش پزشکی از جمله واکسیناسیون رخ بدهد. اطلاعات جدید مطرح می کند که غش کردن بعد از واکسیناسیون در نوجوانان شایع تر است. نشستن یا درازکشیدن بعد از واکسیناسیون به مدت ۱۵ دقیقه می تواند به پیشگیری از غش کردن و بروز صدمات ناشی از افتادن کمک کند. واکنش های آلرژیک تهدید کننده ی زندگی ناشی از واکسن خیلی نادر هستند. درصورت بروز، معمولا در عرض چند دقیقه تا چند ساعت بعد از تزریق واکسن رخ می دهد. آیا واکسن باعث سرطان می شود؟
واکسن زگیل تناسلی از یک پروتئین از ویروس ساخته شده است و نمی تواند باعث عفونت HPV یا سرطان شود.
آیا واکسن باعث ناباروری می شود؟
اطلاعاتی وجود ندارد تا مطرح کند که واکسن زگیل تناسلی بر روی باروری در آینده تاثیر دارد. در حقیقت، دریافت واکسن و محافظت در برابر سرطان گردن رحم، می تواند زن را برای توان بارداری و داشتن فرزندان سالم محافظت کند. درمان سرطان گردن رحم احتمال دارد منجر به ناتوانی زن در بروز بارداری شود. همچنین احتمال دارد درمان ضایعات پیش بدخیمی باعث شود تا خطر مشکلات گردن رحم در زن افزایش یابد، که خود می تواند باعث زایمان زودرس یا مشکلات دیگری شود. منبع: وبسایت cdc
https://www.drjabbari.com/1579/%D9%8...3%D9%84%DB%8C/
https://www.drjabbari.com/1596/%D9%8...F%D9%88%D9%85/

 

نظرات  (۴)

من در یک سایت انگلیسی خواندم که اثر واکسن تا پنج سال بعد از بین میره، اگر واکسن هم زده باشیم پس باز باید مراقبت کرد.
  • chaturbate hack token generator
  • انگار ذهن من را میخوانی! به نظر می رسد که شما در مورد این موضوع خیلی بد می دانید، همانطور که کتاب را نوشتید
    در آن یا چیزی من فکر می کنم که شما می توانید با برخی از عکس ها به
    پیامی را به خانه بیاورید، اما به غیر از این، این عالی است
    وبلاگ. خواندن عالی قطعا خواهد شد
    بازگشت.
    ایا اگر باز هم ویروس hpv را بگیریم می توانیم این واکسن را بزنیم؟ خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید

    دکترها در صورت داشتنhpvهم میگن بزنید   

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی