جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

درباره ی ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV
چند نوع ویروس HPV وجود دارد؟
جواب: بیش از ۴۰ نوع ویروس HPV وجود دارد که می تواند ناحیه تناسلی را در زنان و مردان مبتلا سازد. این انواع HPV همچنین می توانند دهان و گلو را آلوده سازند. اکثر بیمارانی که به HPV مبتلا می شوند از داشتن آن اطلاع ندارند. HPV چقدر شایع است؟
جواب: HPV خیلی شایع است. در حقیقت، در آمریکا، شایع ترین عفونتی که از طریق جنسی انتقال می یابد HPV می باشد. HPV آنقدر شایع است که تقریبا همه مردان و زنان آمریکایی حداقل به یک نوع از HPV در مقطعی از زندگی خود مبتلا شده اند. اکثر افراد هرگز نمی دانند که به این ویروس مبتلا شده اند و آن را به شریک جنسی خود بدون آنکه اطلاع داشته باشند منتقل می کنند. حدود ۷۹ میلیون آمریکایی در حال حاضر به HPV مبتلا هستند. در آمریکا در سال حدود ۱۴ میلیون نفربه HPV مبتلا می شوند. اگر عفونت با HPV اینقدر شایع است، آیا به همین میزان هم بد است؟
جواب: اکثر افراد مبتلا به HPV هرگز دچار علائم یا بروز مشکلی در سلامتی نمی شوند. اکثر افرادی که به HPV مبتلا می شوند (۹ نفر از هر ۱۰ نفر) ظرف مدت دو سال بطور خودبخود بهبود می یابند. اما گاهی اوقات، عفونت با HPV پایدار مانده و باعث بروز مشکلاتی در سلامتی انسان می شود. مشکلات سلامتی که می تواند توسط HPV ایجاد شود شامل موارد زیر است:
  • بروز زگیل تناسلی (ظهور زگیل بر روی ناحیه تناسلی)
  • بروز سرطان گردن رحم در زنان
  • بروز نوعی سرطان سر و گردن که به آن سرطان حلق و حنجره می گویند (سرطان در ته حلق، شامل انتهای زبان و لوزه ها) در زنان و مردان
  • بروز سرطان واژن (مهبل) و ناحیه تناسلی خارجی در زنان
  • بروز سرطان آلت تناسلی در مردان

انواعی از HPV که می توانند باعث زگیل تناسلی شوند با انواعی که باعث بروز سرطان می شوند متفاوت هستند. چند نفر از افراد بر اثر آلوده شدن به HPV به سرطان یا زگیل تناسلی دچار می شوند؟
جواب: هر سال، حدود ۱۷۵۰۰ زن و ۹۳۰۰ مرد در آمریکا به سرطان ناشی از HPV مبتلا می شوند. همچنین، یک نفر از هر ۱۰۰ نفر آمریکایی که فعالیت جنسی دارد به زگیل تناسلی مبتلاست. چطور به HPV مبتلا می شویم؟
جواب: افراد HPV را در حین انجام فعالیت جنسی از فرد دیگری می گیرند. اکثر اوقات HPV در حین فعالیت جنسی مقعدی یا واژینال منتقل می شود. البته امکان انتقال در دیگر روش های فعالیت جنسی مثل سکس دهانی یا دیگر روش های جنسی هم وجود دارد. امکان ابتلا به HPV از شریک جنسی که به ظاهرهیچ علامت و نشانه ای از عفونت با HPV ندارد نیز وجود دارد. یک فرد حتی می تواند بعد از گذشت سال ها از تماس جنسی با فرد آلوده، به HPV مبتلا باشد بدون آنکه اطلاع داشته باشد لذا اکثر مردم متوجه نمی شوند که به این ویروس مبتلا هستند. آن ها همچنین نمی دانند که ممکن است HPV را به شریک جنسی خود منتقل کرده باشند. همچنین امکان دارد که یک نفر به بیش از یک نوع از HPV آلوده باشد. از چه راه های دیگری ممکن است انسان به HPV مبتلا شود؟
جواب: اگرچه روش شایعی نیست، اما گاهی اوقات یک زن حامله می تواند آنرا در حین زایمان به فرزندش منتقل کند. در این موارد، بچه به پاپیلوماتوز تنفسی راجعه مبتلا می شود، بیماری نادری که در ابتلای گلو به HPV مشاهده می شود. آیا امکان انتقال از طریق نشستن بر روی توالت فرنگی وجود دارد؟
جواب: تا بحال موردی از ابتلا انسان به HPV از طریق سطوحی که در محیط وجود دارد مانند توالت های فرنگی مشاهده نشده است. با اینحال، در صورت آلوده بودن یکی از شرکای جنسی، امکان انتقال از طریق ابزارهایی که حین فعالیت جنسی بصورت مشترک استفاده می شود وجود دارد.
منبع:
https://www.drjabbari.com/1573/%D9%8...%88%D8%B3-hpv/

نظرات  (۱)

دوستان یه گروه داخل تلگرام زدیم تا از تجربیات هم استفاده کنیم ممنون میشم عضو بشید 

 

https://t.me/hpvhs_vvirus

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی