جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۲ سوال شایع در مورد زگیل تناسلی مردان

شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ق.ظ

12 سوال شایع در مورد زگیل تناسلی مردان
ویروس زگیل تناسلی مردان و زنان ، واکسن چهار ظرفیتی آن و سرطان گردن رحم از سال ۲۰۰۶ خیلی بیشتر در اخبار مورد توجه قرار گرفت یعنی زمانی که واکسن گارداسیل برای پیشگیری از بروز سرطان گردن رحم ناشی از HPV به بازار عرضه شد. ولیکن زگیل تناسلی فقط زنان را مبتلا نمی سازد بلکه مردان را نیز گرفتار می کند بطوری که بیش از نیمی از مردان با فعالیت جنسی در برهه ای از طول زندگی خود به این ویروس آلوده می شوند. اکثر مردان با سیستم ایمنی سالم عفونت ناشی از ویروس HPV را از بدن خود پاکسازی می کنند. خیلی از مردان حتی متوجه ابتلای به ویروس HPV نمی شوند. ولیکن در برخی از مردان آلودگی ویروس HPV باعث بروز بیماری های جدی تری می شود. اکثر مردانی که به زگیل تناسلی مبتلا می شوند غالبا از نوع ۶ و ۱۱ هست. انواع شایع دیگر شامل انواع پرخطر ویروس HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد که ممکن است باعث بروز سرطان دهان، آلت تناسلی و بخش انتهایی روده (راست روده) در مردان شود. براساس مجله علمی کلینیکال اونکولوژی فوریه ۲۰۰۸ ، عفونت با ویروس HPV از سیگار و الکل به عنوان عامل بروز سرطان دهان در ۱۰ سال آینده پیشی خواهد گرفت. سرطان مقعدی در ۳۰ سال گذشته ۳ برابر شده است و اکثر موارد جدید سرطان مقعدی به عفونت با ویروس HPV نسبت داده می شود. اگر چه چنین تظاهراتی در مورد ویروس HPV نسبتا نادر است، ولی پاسخگویی به سوالات شریک جنسی در مورد عفونت HPV و اقدامات لازم از اهمیت زیادی برخوردار است. در زیر به سوالات شایع در برخورد با این بیماری پاسخ داده می شود.

۱-بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی کدام است؟
روش های متعددی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد.
روش اول : استفاده از کرم ها و محلول ها موضعی مثل کرم ایمیکوئیمود یا آلدرا ۵% و یا محلول پودوفیلین نیاز به صرف زمان زیاد از یک تا چهار ماه دارد و در خیلی از موارد پاسخ کاملی ایجاد نمی کند و زگیل عود کرده و همچنین باعث سوزش و واکنش التهابی پوستی در نواحی استفاده شده می شود. لذا فقط برای زگیل های کوچک و با تعداد اندک که در نواحی چین دار نباشند توصیه می شود.
روش دوم: کرایوتراپی یا سرما درمانی نیز با درد حین انجام کرایو همراه هست و نیاز به تکرار کرایو در دو یا چند جلسه هست و احتمال عود در این روش به ویژه در ضایعات با سایز نسبتا بزرگ زیاد هست.
روش سوم : کوتر نیز با درد زیاد و احتمال عود بالا و بروز جوشگاه و جای زخم همراه هست.
روش چهارم : لیزر یکی از بهترین روش های درمان زگیل تناسلی است. این روش با دقت بالا و نقطه ای باعث از بین بردن زگیل ها در یک جلسه شده و نیاز به تکرار لیزر در موارد انجام شده نمی باشد. میزان عود در محل هایی که لیزر شده اند کمتر از یک درصد می باشد که این میزان در روش کرایوتراپی طبق مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و توسط اساتید محترم متخصص پوست انجام شده و در مجله Iranian Journal of Microbiology در دسامبر ۲۰۱۲ به چاپ رسیده است ۱۸ درصد است.
در این مطالعه ۹۵% کسانی که تحت درمان با لیزر قرار گرفتند در یک جلسه زگیل ها از بین رفت در حالی که ۴۶٫۲% افرادی که تحت درمان کرایوتراپی قرار گرفته بودند در ۳ جلسه با فواصل دو هفته ای زگیل ها از بین رفت. این مطالعه نشان داده است که اثربخشی لیزر در درمان زگیل تناسلی دو برابر بیشتر از کرایوتراپی از نظر پاکسازی زگیل، کاهش احتمال عود و میزان عوارض هست.
 

 

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.
این تفکر غلط که لیزر باعث پخش شدن ویروس HPV می شود یک باور غلط می باشد و با بکارگیری دستگاه وکیوم که همزمان دود ناشی از لیزر را تصفیه و از محیط کار خارج می کند نگرانی در این مورد وجود ندارد و در مطالعه بالا و در تجربه چندساله اینجانب دکتر محمد جباری فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری به هیچ وجه این موضوع دیده نشده است.

دستگاه کشنده و تصفیه کننده دود حاصل از لیزر

لیزر بویژه برای زگیل های ابتدای مجرای ادراری یک روش طلایی بدون بروز تنگی و حداقل احتمال عود همراه است

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکناست برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

۲-من فکر می کنم شریک جنسی ام به عفونت HPV مبتلا شده است. ما چه کاری باید انجام دهیم؟
اکثر افرادی که شرکای جنسی متعددی در گذشته داشته اند به عفونت HPV مبتلا می شوند. در اکثر موارد، عفونت HPV بخودی خود ظرف یک تا دو سال بدون بروز عارضه ی جدی از بین خواهد رفت. خیلی از افراد آلوده حتی خودشان نمی دانند که به ویروس HPV مبتلا شده اند. اگر شریک جنسی شما نشانه ای از بیماری های عفونی جنسی دارد مثل زگیل تناسلی مردان ، خارش ناحیه تناسلی، ترشحات مجرای ادراری، یا درد به هنگام ادرار کردن،حتما بایستی به پزشک مراجعه کنید والاسیکلوویر یک داروی خوراکی است که می تواند به کاهش بروز زگیل تناسلی کمک کند و همچنین شانس انتشار HPV را بکاهد.

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

۳-چه چیزی شانس ابتلای به HPV از طریق شریک جنسی را کاهش می دهد؟
تنها راه پیش گیری از ابتلای به ویروس HPV پرهیز از رابطه ی جنسی دهانی، مقعدی و واژینال است. استفاده از کاندوم خطر انتقال ویروس HPV را کاهش می دهد، اما کاندوم تمام منطقه ای را که ویروس HPV ممکن است آلوده سازد نمی پوشاند. ویروس HPV می تواند در مناطقی بجز تنه ی آلت تناسلی مردان نیز وجود داشته باشد مثل ران ها، روی کیسه ی بیضه و قاعده ی تنه آلت. در زنان نیز ویروس HPV می تواند همه سطوح داخلی واژن و ران را آلوده سازد و بدیهی است با کاندوم نمی توان از ابتلای به آن جلوگیری کرد. اگر شریک جنسی شما به HPV مبتلاست، ولی زگیل قابل رویت ندارد شانس ابتلای شما به HPV کمتر است. ولی به یاد داشته باشید که حتی با نبود زگیل قابل رویت در شریک جنسی، احتمال انتقال ویروس و ابتلای شما به عفونت HPV وجود دارد.

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

۴-اگر من قبلا واکسن HPV زده باشم، این بدین معناست که من به عفونت با HPV مبتلا نمی شوم؟
پاسخ این سوال خیر است. واکسن چهار ظرفیتی توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای پیشگیری بر علیه ویروس های ۶، ۱۱، ۱۶، و ۱۸ مورد تائید قرار گرفته است. اگرچه این چهار نوع ویروس HPV شایع ترین ویروس هایی هستند که باعث زگیل تناسلی و سرطان گردن رحم می شوند، ولیکن دیگر انواع کمتر شایع ویروس نیز می توانند باعث بروز بیماری شوند. پس واکسن چهار ظرفیتی گارداسیل از ابتلای شایع ترین گونه هایی که باعث زگیل تناسلی مردان و زنان و سرطان می شود جلوگیری می کند ولی هنوز شما مستعد به ابتلا به دیگر انواع کمتر شایع ویروس هستید. البته از سال ۲۰۱۴ واکسن ۹ ظرفیتی گارداسیل در آمریکا تائید شده است که بر علیه ۹ ویروس HPV نوع ۶، ۱۱، ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۴۵، ۵۲، و ۵۸ می باشد که بجز انواع ۶ و ۱۱ بقیه موارد از نوع پرخطر می باشد و با تزریق این واکسن احتمال ابتلای به سرطان گردن رحم ناشی از HPV در زنان تاحد زیاد پیشگیری می شود.

واکسن گارداسیل



۵-چه مواردی خطر ابتلا به عفونت با HPV را افزایش می دهد؟
رابطه ی جنسی محافظت نشده، سکس زیاد و داشتن شرکای جنسی متعدد، کشیدن سیگار، و مردانی که ختنه نشده اند همه شانس ابتلا به عفونت HPV را افزایش می دهد. داشتن رابطه ی جنسی با شریک جنسی جدید شما را در خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت HPV قرار می دهد تا رابطه داشتن با شریک جنسی قبلی. داشتن رابطه ی جنسی در سنین پائین تر و داشتن رابطه جنسی با کسی که شرکای جنسی متعددی دارد شانس ابتلا به عفونت HPV را افزایش می دهد. ۶-اگر شریک جنسی من به زگیل تناسلی مبتلاست چه آزمایشی می تواند انجام دهد؟
زگیل های تناسلی همیشه به راحتی قابل رویت نیستند. استفاده از محلول اسید استیک ۳ تا ۵ درصد در منطقه ی تناسلی می تواند به مشخص شدن بهتر زگیل ها کمک کند. ولیکن این این تست ممکن است نتیجه مثبت کاذب داشته باشد. لذا در مواردی که شک به تشخیص وجود دارد نمونه گیری از نواحی مشکوک توصیه می شود.

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

می توانید از طریق لینک زیر قسمت دوم ” ۱۲ سوال شایع در مورد زگیل تناسلی مردان ”

۷-اگر شریک جنسی من به زگیل تناسلی مبتلاست چه آزمایشی در رابطه با سرطان ناشی از HPV می تواند انجام دهد؟
در حال حاضر هیچ آزمایشی در دسترس نیست تا مشخص کند که آیا مردان به سرطان مرتبط با HPV مبتلا شده اند یا خیر. برخی پزشکان استفاده از تست پاپ اسمیر از ناحیه مقعدی را برای مردان هم جنس باز توصیه می کنند۲. ولی این توصیه مورد پذیرش همه ی پزشکان نیست چرا که بر خلاف زنان، برداشتن سلول های پیش بدخیم یا بدخیم در مردان باعث کاهش میزان بروز سرطان در آن ها نمی شود. ولی در زنان انجام تست پاپ اسمیر بصورت دوره ای می تواند به تشخیص و درمان زود هنگام سرطان گردن رحم کمک کند.

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

۸-اگر شریک جنسی من به سرطان ناشی از HPV مبتلا شده باشد چه درمانی باید انجام دهد؟
در بیماران با سرطان مرتبط با HPV در ناحیه ی آلت، مقعد، گردن رحم و دهان درمان های متعددی شامل شیمی درمانی، پرتودرمانی وجراحی مانند سرطان در دیگر نواحی بدن توصیه می شود. انتخاب شیوه ی درمانی براساس مشورتی است که بین شما و پزشک تان انجام می شود و به نوع سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد. ۹-ابتلای به عفونت HPV چه پیام و معنی برای من و شریک جنسی ام دارد؟
حدود ۱۰۰ نوع ویروس زگیل تناسلی وجود دارد که اکثر آن ها علائمی ایجاد نکرده و بطور خودبخود از بین می روند. برخی از انواع HPV باعث بروز زگیل در ناحیه ی مقعد، ناحیه ی تناسلی و ران ها می شوند. این زگیل ها ممکن است ناراحت کننده بوده و با خارش یا بعضا خونریزی بهنگام تماس همراه باشند. زنان مبتلا به عفونت HPV در خطر ابتلا به سرطان گردن رحم هستند. لذا به این افراد توصیه می شود بصورت منظم وسالیانه از نظر احتمال بروز سلول های پیش بدخیمی و بدخیمی غربالگری شوند. در مردان و زنان، حدود ۴۰ نوع ویروس HPV می توانند از طریق جنسی منتقل شده و باعث سرطان دهان، مقعد، گردن رحم یا آلت شوند. شانس ابتلا به سرطان ناشی از عفونت HPV در مردان بسیار کمتر از زنان است. مردانی که ختنه شده اند خطر بروز سرطان آلت در کمترین حد خود قرار دارد.
spaceplay / pause
qunload | stop
ffullscreen
shift + slower / faster
volume
mmute
seek
. seek to previous
126 seek to 10%, 20% … 60%

اگرچه سرطان آلت ناشی از عفونت HPV در مردان نسبتا نادر است ولی هر مردی که عفونت HPV دارد بایستی از نظر بروز هر گونه تغییر فیزیکی در ناحیه تناسلی که می تواند با سرطان همراه باشد چک شود. در صورت بروز هر گونه تغییری در رنگ، شکل و ظاهر پوست آلت یا بروز هرگونه زخم باز یا رشد غیر طبیعی پوست بر روی تنه ی آلت تناسلی، بایستی به پزشک مراجعه کرد. سرطان های ناحیه انتهایی روده ممکن است هیچ گونه علامتی نداشته باشند. بلکه بصورت تغییر در عادت اجابت مزاج، درد هنگام دفع مدفوع، خارش مقعدی و ترشح غیر طبیعی از مقعد بروز کند. همه این تغییرات بایستی به پزشک اطلاع داده شود. در مردان، سرطان های ناشی از HPV غالبا در مردان هم جنس باز و مردان با نقص سیستم ایمنی مثل افراد مبتلا به HIV و ایدز دیده می شود.

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

۱۰-اگر من از شریک جنسی خود HPV بگیرم یعنی اینکه وی من را فریب داده است؟
ویروس HPV می تواند برای ماه ها تا سال ها بعد از تماس جنسی دهانی، واژینال یا مقعدی بصورت نهفته در بدن افراد باقی بماند. و بدون بروز هیچگونه علائم و نشانه های ظاهری ممکن است به شریک جنسی دیگری منتقل شود. بنابراین، انتقال ویروس HPV از شریک جنسی تان به شما لزوما به معنی رابطه ی جنسی اخیر و جدید شریک جنسی شما با فرد دیگری نیست. وقتی هر دو شریک جنسی به زگیل تناسلی مبتلا هستند، مشکل بتوان گفت که کدام یک از آن ها ابتدا به ویروس HPV مبتلا شده است.

این تصویر حاوی محتوایی می باشد که ممکن است برای محل کار و یا شما مناسب نباشد . درصورتی که تمایل به نمایش آن دارید بر روی دکمه نمایش کلیک کنید.

۱۱-اگر یکی از ما زگیل تناسلی داشته باشد بدین معناست که دیگری هم مبتلا شده است؟
بطور شایعی اگر یک نفر به ویروس HPV مبتلا باشد، عفونت به شریک جنسی وی نیز منتقل خواهد شد. احتمال انتقال عفونت زیاد هست زیرا همانطور که قبلا ذکر شد عفونت می تواند بدون بروز علائم و بصورت نهفته در فرد باشد. اگرچه ممکن است با گذشت زمان زگیل ها ظاهر شوند ولی طی دوران نهفتگی بیماری احتمالا به شریک جنسی منتقل شده است. شانس انتقال با استفاده از کاندوم و نیز پرهیز از تماس جنسی در زمانی که زگیل ها وجود دارند و با چشم دیده می شوند کاهش می یابد. اکثر افراد مبتلا به عفونت HPV، دچار زگیل تناسلی یا سرطان نمی شوند، و چنین عفونت هایی به مرور زمان در طی زندگی برطرف می شود. ۱۲-آیا پسران هم مثل دختران بایستی واکسن گارداسیل بزنند؟
واکسن در آمریکا فقط برای دختران و زنان بین ۹ تا ۲۶ سال توصیه می شود ولی در انگلیس علاوه بر زنان برای پسران ۹ تا ۱۵ سال هم توصیه می شود و در برخی کشورهای دیگر برای زنان ۹ تا ۲۶ سال و پسران ۹ تا ۲۱ سال توصیه شده است. 



منبع : drjabbari.com

 

 

نظرات  (۳)

واقعا این زگیل تناسلی تبدیل به یه مشکل بزگ شده.هر دکتری میگه روش خودش بهتره.پماد هام گرونن. تو اینترنتم نظرات مختلفی درباره زگیل تناسلی هستش. از طب سنتی و عسل گرفته تا کرایو سوزوندن بالیزر. واقعا امیدوارم کسی درگیرش نشه که خیلی تو مخ آدمه.
راهای انتقال ویروس چیه ایا با بوسیدن لبهای فرد درگیر احتمال انتقال ویروس هست 
سلام.دکتر رسول جان مورد ده رو بخونید.می بینید دکتر جباری می که ممکنه سال ها در بدن نهفته بمونه.دکتر صفری نژاد هم این طور می که.من تعجب می کنم.اخیرا در آلمان دارویی ساخته شده سلول هایی که به صورت مخفی مبتلا به اچ آی وی هستند رو شناسایی می کنه چطور واقعا کشف سلول های بیمار با اچ پی وی محاله؟!!و ممکنه تا سال ها در بدن باشه.دکتر جان ممنون می شم نظرتو بگی.اگر کشور خاصی برای درمان پزشک های حاذق تر داره لطف کنید معرفی کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی