جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

واکسن VGX-3100 درمان سرطان دهانه رحم

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۹ ب.ظ

واکسن VGX-3100 درمان سرطان دهانه رحم

واکسن: VGX-3100
شرکت: Inovio Pharmaceuticals
هدف: سرطان دهانه رحم

 

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ، که در پشت 90٪ یا بیشتر از موارد سرطان گردن رحم است ، مدئت ها است که هدفی برای واکسن پیشگیرانه  بوده است، مانند  گارداسیل (Gardasil) ، مرک  ($MRK)  و  GlaxoSmithKline's ($ GSK) و سرواریکس (Cervarix) که در درتبه سوم تا هشتم پر فروش ترین واکسن ها در  نیمه اول سال 2012 بودند. درمان سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه آن، زمانی که پزشکان تغییرات پیش سرطانی در گردن رحم را تشخیص میدهند هدف بعدی برای واکسن است و شرکت داروسازی Inovio Pharmaceuticals ($INO) یک واکسن  DNA به نام VGX-3100 تتولید کرده است  که در حال حاضر در فاز دوم تحقیقات بالینی جهانی است.

VGX-3100، یکی از واکسن های شرکت SynCon  است که هدف انه HPV-16 و HPV-18، دو ویروسی که مسئول حدود 70 درصد از موارد سرطان گردن رحم هستند است.  واکسن  مصنوعی SynCon شامل یک قطعه از DNA که کد ان برای آنتی ژن است. یکی از مسکلات واکسن DNA  قرارد دادن DNA در داخل سلول هدف است. Inovio با استفاده از الکتروپوریشن - یک بار الکتریکی کوچک که باعث شل کردن غشای سلولی میشود که  به واکسن  اجازه وارد شدن میدهد.

VGX-3100 طراحی شده توسط Inovio    به منظور بالا بردن پاسخهای ایمنی در برابر انکوژنهای E6 و E7 است که در ارتباط با انواع HPV 16 و HPV 18 هستند، به عنوانچهار آنتی ژن را مورد هدف قرار میدهد. این انکوژنها مسئول تبدیل سلول های HPV آلوده به سلول های پیش سرطانی و سرطانی هستند. هدف پاسخ ایمنی  یک سلول T  برای این است که انقدر قدرتمند بشود که باعث رد کردن این سلول های آلوده و یا تبدیل شده بشود. پتانسیل چنین واکسن درمانی میتواند درمانی بایشد برای دیسپلازی  پیش سرطانی (مئوپلازی داخل اپیتلیالی دهانه رحم یا CINs)، سرطان گردن رحم، و همچنین سرطان های دیگر ناشی از این نوع HPV مانند سرطان سر و گردن و anogenital.

 

برای اثبات مفهوم مطالعه فاز اول، در Science Translational Medicine منتشر شده مشخص شد که 18 زن که قبلا برای تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم تحت درمان با (گردن رحم داخل اپیتلیالی نئوپلازی درجه 2 یا 3 [CIN 2/3]) واکسن Inovio هستند. همه 18 نفر پاسخ ایمنی به واکسن نشان دادند، و در 14 تا از 18 (78٪)، این واکسن باعث پاسخ سلول T (سلولهای مسئول ایمنی با واسطه سلولی) شد. بیش از 90٪ از این بیماران یک زیر مجموعه از سلول های T، به اصطلاح سلولهای T کشنده و یا سلول های CD8 + T،  قابلیت کشتن سلول های HPV آلوده  شده و پاسخ سلول T هنوز در خون اکثر بیماران حداقل 6 ماه پس از آخرین دوز واکسن دیده شد .

به گفته این شرکت، این اولین بار است که یک واکسن درمانی مبتنی بر DNA پاسخ ایمنی است که می تواند سلول های هدف را بکشد.

مطالعه اثر فاز دوم در حال انجام است، با نتایج مورد انتظار در سال آینده. این دوباره زنان با CIN 2/3 ضایعات دهانه رحم، و به دنبال بهبود CIN 1 یا پسرفت، و همچنین پاک کردن ویروس HPV-16 و HPV-18. در 2011  نسخه ما از 10 واکسنهای درمانی امیدوار کننده بوده است.

http://www.fiercepharma.com/special-report/vgx-3100

نظرات  (۵)

کانال تگرامی آخرین اخبار و اطلاعات درمان ویروس HPV
@HPV_IRAN

http://t.me/hpv_iran

این واکسن در ایران هست؟
واکسن سرواریکس میشه زد ؟؟

سلام،  این واکسن فقط برلی کسانی استفاده میشه ک ب سلولهای پیش سرطانی یا سلولهای سرطانی گرفتارشدن بکار میرود؟ 

سلام

میشه الان که مبتلا هستم واکسن هم بزنم

نوع ۴۵ دارم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی