جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران

جامعه زگیل تناسلی ایران
جامعه زگیل تناسلی ایران برای حمایت و راهنمایی افرادی که به این بیماری مبتلا هستند ایجاد شده است. اطلاعات خودتان از بیماری و درمان ها را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. به یکدیگر کمک کنید تا بر بیماری غلبه و اثرات ان را کاهش بدهید. اگر میتوانید کمک کنید از قسمت فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اثبات کارامدی واکسن زگیل تناسلی HPV

شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۷ ق.ظ

مطالعه‌های جدید نشان داده‌اند، زنان جوانی که واکسن HPV را دریافت کرده‌اند، اگر تا قبل از دریافت واکسن در معرض عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی قرار نگرفته باشند، حفاظت قابل توجهی در برابر عفونت حاصل از این ویروس در 3 بخش از بدن دارند. دانیل بچلر،از مرکز ملی تحقیقات سرطان آمریکا می‌گوید: «HPV یک عفونت موضعی است که می‌تواند به طور مجزا دهانه رحم، مقعد یا بافت‌های دهانی را درگیر کند. این مطالعه نشان داده است که واکسن HPV 16/18، به‌خصوص در زنان بدون سابقه مواجهه قبلی با ویروس HPV در هر 3 منطقه نام‌برده حفاظت ایجاد می‌کند.»

 

 

       وی معتقد است، حتی زنانی که قبلا در مواجهه با ویروس بوده‌اند، می‌توانند از فواید این واکسن بهره‌مند شوند: «واکسن HPV، درمانی نیست و نمی‌تواند به برطرف کردن عفونت اخیر کمکی کند، اما مشاهده کرده‌ایم که ممکن است به حفاظت برخی زنان که قبلا با HPV مواجهه داشته‌اند، در برابر عفونت در بخش‌های آلوده نشده مفید باشند.»

 

       این مطالعه قرار است در نشست سالانه مرکز ملی تحقیقات سرطان آمریکا در فیلیپین ارائه شود. در مطالعه مذکور بیش از 4100 زن از کاستاریکا که بین 18 تا 25 سال داشتند، شرکت کردند. نیمی از آنان واکسن HPV و نیمی دیگر دارونمای غیرفعال دریافت کردند. محققان دریافتند که این واکسن در میان زنانی که مواجهه با HPV نداشتند، در هر 3 بخش بدن تا 33درصد اثربخش بوده و میان زنانی که در معرض ویروس قرار گرفته بودند، 58درصد اثربخش است.

 

       بچلر خاطر نشان می‌کند که این بررسی، یک نمونه‌گیری مقطعی از دهان و مقعد آلوده به HPV ، 4 سال پس از واکسیناسیون بوده است. هم‌اکنون 3 واکسن برای HPV موجودند. طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، این واکسن‌ها با نام‌های سرواریکس، گارداسیل و گارداسیل9، باید به عنوان یک مجموعه از 3 تزریق طی مدت 6 ماه مورد استفاده قرارگیرند. دستورالعمل‌های آمریکا توصیه کرده‌اند که دختران 11 تا 12 سال واکسن HPV را برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم دریافت کنند. دستورالعمل‌ها برای کسانی که واکسینه نشده‌اند، واکسیناسیون را تا 26 سالگی توصیه می‌کنند.

 

       گارداسیل و گارداسیل9، نیز در برابر زگیل‌های تناسلی و سرطان مقعد هم در زنان و هم در مردان اثر حفاظتی دارند. با وجود موارد ذکر شده در دستورالعمل‌ها، فقط نیمی از زنان زیر 18 سال آمریکایی علیه HPV واکسینه شده‌اند.

PRNewswire

 

منبع:

http://salamatiran.com/d/6706-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86HPV.html

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی